dimarts, 14 de maig del 2019

Abraça'm que tinc por


«Tinc por». Que té por. Això és el que deia el comunicat que m'ha arribat de Teleassistència. Això és el que la senyora M els ha dit quan ha premut el botó que duu penjat al coll. Que té por. Tan simple i abismal alhora. Els que han atès la seva trucada li han preguntat si havia caigut o si li feia mal alguna cosa. «No. Però tinc por». Han dubtat si enviar un equip mèdic o què fer, i finalment han decidit comunicar-ho a la seva treballadora social referent, a mi. Decideixo anar-la a veure. Obre la porta i no cal que em digui res. Abraço els seus 89 anys, i sento la nena que s'espanta, la nena que de cop té por que tot acabi i no tenir la mare al seu costat. I mentre l'abraço sóc la seva mare, la seva filla, la seva tendresa, la seva força, el seu present i el seu passat.

Irene Pascual Porret                          

(Relat guanyador del II Concurs de Microrelats de Sant Jordi de l'Ajuntament de Barcelona, 2019)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada